onsdag 7 mars 2012

första framträdanden

Ojdå, redan onsdag, dagarna går fort minsann. Denna vecka har orkestern kommit tillbaka från sportlovet, så det har varit en mera händelserik vecka denna vecka. I måndags hade vi första samövningen och i tisdags första upptädandet, som faktist passande nog var i Kauhava. Riktigt skoj var det att åka dit i annan bemärkelse än de första sju veckorna. Tyvärr träffade jag inte "mina tjejjer" men det gör jag förhoppningsvis nästa gång vi åker dit och spelar (om typ en månad). 
Idag började vi öva för nästa framträdande, som är redan på fredag. En hel del noter blev att spela prima vista (första gången) idag, så konstaterade att min notläsning och prima vista-kunskap kommer bli jättebra så småningom med den här farten. 

Idag kunde jag äntligen börja motionera lite också, eftersom jag varit förkyld i flera veckor har jag inte sportat "på eget initiativ" på länge. Men idag blev det ändring på det, med mitt "mili-armband" till simhallen så gick jag och simmade idag, en kilometer blev det, plus en halv timme vattenlöpning. Känner mej riktigt duktig, och härefter skall det bara bli effektivare, har ju fortfarande en cooper att klara av innan hösten.

ps. jag har konstaterat att bloggen börjat bli lite trist utan bilder, så skall försöka åtgärda det snart...

Inga kommentarer: