måndag 21 maj 2012

much to do

Har en himla massa "to-do" denna vecka och även om jag hunnit med en del idag och fått start på saker och ting så är det en del kvar. Men det som nu är klart är blommorna på terassen, vi åkte till Plantagen och inhandlade både krukor och blommor så det blev riktigt somrigt och vackert. Skulle gärna ha mera blommor men måste börja någonstans och plånboken säger också sitt. Hoppas bara värmen fortsätter så inte mina blommor tar skada. Det Älsklingen och jag också fick gjort, eller snarare en start på, idag är att reservera bord på ett loppis så vi får bort allt onödigt och överlopps saker vi har. Man måste ju rensa skåpen ibland och såhär efter en flytt är det ett ypperligt tillfälle att göra det. Men nu är det ju det att samla ihop allt och prissätta dem som gäller. Sedan hoppas jag vi får sålt mycket (helst allt) av våra loppisgrejer...
Mina två målprojekt har heller inte blivit färdigställda, pga en liten snurra på tråden på den ena så det blev tre gånger mera jobb än det skulle, men nu efter noggrann slipning ikväll så hoppas jag på att det blir bra.
Och så är det ju självklart diskberg och tvätt och städning och avkortning av gardiner som ännu står på listan denna vecka, men det brukar ju heta att har man mycket att göra får man också gjort mycket.

1 kommentar:

mammacarina sa...

täck över blommorna med tidningar eller något lätt tyg eller vit fiberduk, men det har ni ju inte så..., och ställ krukorna riktigt nära väggen till natten ;)