onsdag 20 juni 2012

börjar gå att länka igen...

Efter två kvällar på gymmet tyckte jag det var dags att pröva vad benen går för, så tog en liten länkrunda. Dessutom kände jag att ifall jag inte mjukar upp musklerna lite nu så kommer jag vara himla sjuk imorgon, och det vill man väl inte ändå? Så tog på mej mina civila länkkläder (tur nog behövde jag inte använda smurfdräkten som ändå är för stor) och sprang iväg längs en liten skogsrutt. Kändes riktigt bra, inga sjuka ben under springandet, vilket är mycket positivt! Lite drag kändes det i ena benet när jag kom tillbaka men stretchade bra och smorde/masserade in benen med murmelsalvan så tror det börjar bli åt det bättre hållet! Kanske det finns en möjlighet att kunna springa coopern ännu innan augusti är slut? I och för sej borde jag träna, träna och träna innan det, men med friska ben går ju det också lättare.

Men tänkte få en hjärtattack under löprundan när en liten ekorre bestämmer sej att ''nu skall jag springa över stigen här en halv meter framför där hon springer''. Huj, vad hjärtat hoppar till, tur nog skrek jag inte ett fint högt skrik (sådär som flickor gör?) *hihi*, skulle kanske inte passa på ett brigadområde med flera hundra pojkar.. Såg samma ekorre sitta på stigen när jag kom tillbaka, men denna gång skuttade den iväg åt andra hållet så jag inte skulle trampa på den...

Ännu en dag så får jag åka hem till Älsklingen och fira Midsommar. Pojkarna har sökt två veckor permission nu, (som dessutom blev beviljat!) så är aningen avis på dem, eftersom jag själv inte har tillräckligt med dagar att ta ut för så länge, men å andra sidan nöjer jag mej nog med de fyra dagar jag tänker ta ut här och sparar sista fyra till senare så jag kan ta ut när Älsklingen också kan ta lite semester. Kommer ändå inte behöva vara här mera än tre-fyra dagar per vecka nu, och endast tre veckor kvar efter imorgon, eller närmare bestämt  14 dagar och hem till vasa på den 15:de, så inte illa inte.

Inga kommentarer: