torsdag 4 oktober 2012

Ohi on, Ohi on, Ohi on!!!


Då var det äntligen över. Min nio månader långa militärtjänstgöring är förbi. Tänk er det, TvåHundraSjuttio Dagar! Minns ännu dagen då jag hoppade på tåget till Kauhava, när jag sedan gick från stationen till brigaden, och när man gick in genom porten. Det var strax efter nyår, den nionde januari. Förstår ni hur länge sedan det var? Vad gjorde ni till exempel den dagen? Därefter påföljdes en sju veckors tung grundperiod och sju och en halv månader lång tjänstgöring vid musikkåren här i Vasa. Där emellan har jag hunnit vara på en veckas kommendering till Åbo och fyra veckors kommendering till Niinisalo. Otaligt många marscher har spelats. Har tränat för coopern med blod, svett och tårar, med både valpsjuka och ett sjukt höfte. Allt för långa och ensamma kvällar har man blivit tvungen att spendera i lägenheten på brändö ("fängelset"). osv...
MEN
Allt det där är nu äntligen över! Beväringstiden är finito! Och det är såååå himla skönt!


 Kanske inte riktigt den regelrätta utstyrseln i tjänst, men jag hade ju bara några timmar kvar i tjänst...
...men nej jag gick inte omkring med dom skorna, ville bara prova dem...


Superglada tjejer påväg och lämna in de sista kläderna, för att om två timmar hemförlovas!


Och när man äntligen kommer hem till Vasa har Älsklingen köpt blommor, och bjöd på kvällen ut mej på restaurang. Han är nog bara för underbar!
Och nog är det värt att fira nu...

1 kommentar:

Sofia sa...

Grattis. You Dit It !! Jag är en så stolt storasyster :)
Välkopmmen in i det civila livet igen...