söndag 18 november 2012

En helg i Esbo

Har tillbringat helgen nere i nyland, närmare bestämt i Esbo. Har varit och spelat Donizettis Requiem tillsammans med Wasa Sinfonietta och en kören Navichorus från Esbo. Det var en fullsatt kyrka i esboviken och det blev en riktigt bra konsert. Vi sov natten på en lägergård i esbo, och idag körde vi upp till Vasa igen. En helg går verkligen fort när man sitter halva dagarna i buss, eller sover i buss för min del. Jag hålls nämnligen inte vaken i buss, det gungar ju så skönt, precis som man skulle bli vaggad. Och sedan jag fått en resekudde/nackkudde sover jag ännu bättre. Vi stannade vid Ideapark på vägen upp, och hade ett par timmars shoppingtid. Men jag konstaterade att det inte fanns något extra där, ett stort shoppingcenter med en massa affärer som nästan alla finns här i Vasa också. Enda jag kom ut med var lite material till julkortspyssel, så snart skall här pysslas julkort.

Inga kommentarer: